Kurumsal iletişim stratejisi, stratejik
yönetim işlevi olarak halkla ilişkiler/kurumsal iletişimin tanımına dayanır.
Kurumsal iletişim stratejisi, çeşitli konular çevresinde toplanan kitleler/eylemci
gruplar (aktivist gruplar) gibi çeşitli sorunlar ve toplumsal paydaşları
yöneten ve tanımlayan; ekonomik ve sosyo-politik hedeflere ulaşmak için
kuruluşun bağlı olduğu kimselerle iletişim yoluyla ilişkiler kuran ve kuruluşun
toplumsal açıdan kabul edilebilir davranışlar ile ticari zorlukları arasında
bir denge sağlayarak kuruluşun çevresine uyum sağlamasına yardımcı olan bir
stratejidir. Bu amaçla Kurumsal iletişim stratejisi, kuruluşun iç
çevresinin içinde bulunduğu koşullarda geliştirilir, fakat dış çevrenin de
değerlendirilmesini gerekli kılar. Bu amaçla :
– Reklam ve imaj oluşturma
– Değişim ve kurum kültürü
– Medya ilişkileri
– İletişim politikası
– İç iletişim ve teknoloji
– Kriz iletişimi
– Kurumsal vatandaşlık ve etik
– Yetkin iletişim sorunları
– Bir kurumsal kültür oluşturmak
– Liderlik ve iletişim
– Halkla ilişkiler gibi çalışmalar yapar ve uygular.
Kurumumuzda stratejilerin belirlenmesi için öncelikli olarak üzerinde
çalışılması gereken alanlar şunlardır:
– Kurumun faaliyet göstermek istediği iş alanlarının saptanması
– Gelecekte bu iş alanlarında gerçekleşecek olan değişikliklerin araştırılması.
– Bu değişikliklerde kuruluş için gerçekleşebilecek olan şans ve risklerin
saptanması.
– Değişik türdeki tepki ya da hareketler için gerekli kaynakların hesaplanması.
– Rekabet çevresi içerisinde kuruluşun güçlü yönlerinin analiz edilmesi.
– Rekabet çevresi içerisinde kuruluşun güçsüz yönlerinin analiz edilmesi
Kurumsal iletişim hedefleri üzerinde genel olarak bir uzlaşma olmakla
birlikte, bazı ideal hedeflerin de stratejik iletişim hedefleri arasında
gösterilmesi doğaldır.
– Finansal topluluk içinde kurumsal imajı geliştirmek,
– Medyada, kurumsal faaliyetlerin daha fazla yer almasını sağlamak,
– Çalışanların kurumsal sorunlarının anlaşılmasını sağlamak,
– Kuruluşa etkisi olan kararlarda yasa yapıcıları ve düzenleyicileri etkilemek,
– Topluluk üyeleri ve çalışanlar arasında kuruluşta bulunmaktan dolayı bir
gurur oluşturmak bu iletişim hedefleri içinde yer alır.
Kurumsal iletişim planlarının hazırlanmasında, kuruluşun hedeflerinin
kurumsal iletişim hedefleri olarak yorumlanması ve kuruluş yönetimince kabul
edilmesi gerekir. Kuruluş yönetimiyle iletişim hedeflerinin görüşülmesi, aynı
zamanda hazırlanacak iletişim planlamasında zamanında belirlenmesine de katkıda
bulunur ve kuruluşun önceliklerinin neler olduğunun ortaya konulmasını sağlar.
İletişim planlarının hazırlanmasında, kuruluşumuzun;
– Değişik hedef kitleleri nasıl gördüğü,
– Güçlü ve güçsüz yönlerinin neler olduğunu,
– Kuruluşun ne ölçüde hedef kitleler tarafından farkına varıldığını,
– Rakiplerin kuruluş nasıl gördüklerini, yönetimin nasıl değerlendirildiğini,
– Faaliyette bulunduğu alanla ilgili olarak ideal bir kuruluşta hangi
özelliklerin bulunduğunun araştırmasını gerektirir.