E-imza başvurusu ile ilgili bilgilendirme
10 Ekim 2025

Hastanemizde reçete yazma, HBYS'de (Hastane Bilgi Yönetim Sistemi) order istemi ve rapor onaylama gibi işlemlerde elektronik imza (e-imza) kullanılması zorunludur.

E-imza Başvurusu ve Yenileme Süreçleri:

E-imza başvurunuzu ilk defa yapacaksanız veya mevcut e-imzanızın süresi dolmuşsa, TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi (Kamu SM) formu üzerinden yeniden başvuru yapmanız gerekmektedir.

  • Başvuru Tamamlama: Başvuru sonunda yazıcıdan alacağınız form çıktısını, imzalı bir şekilde İl Sağlık Müdürlüğü Bilgi Sistemleri birimine teslim etmelisiniz.


E-imza Süresini Mevcut E-imzanız ile Yenileme:

Mevcut e-imzasının süresinin dolmasına yakın ve süreyi uzatmak isteyenler (yani e-imzası hala aktif olanlar); e-imza başvuru formunu doldurduktan sonra, form sonundaki işlemlere aktif e-imzaları ile imzalama adımıyla devam ederek başvurularını tamamlayabilirler. e-imza ile başvuru yapan kişilerin basılı başvuru formunu İl Sağlık Müdürlüğüne teslim etmelerine gerek yoktur.


E-imza başvurusu için https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go adresini kullanabilirsiniz.

Bu aşamalarda takıldığınız bir durum olursa Fizik Tedavi Binası 1. katta yer alan Başhekimlik Bilgi İşlem Birimiyle iletişime geçebilirsiniz.