1. Acil Durum İşlemleri (Kayıp/Çalıntı)
E-imzanızın kayıp veya çalıntı olması durumunda yetkisiz kullanımı önlemek için aşağıdaki adımları derhal takip etmeniz zorunludur:
Kamu SM'ye Bildirim: E-imza sahibi olarak öncelikle Kamu SM'yi 444 5 576 numaralı telefondan arayıp durumu bildirmeniz gerekmektedir.
E-imzayı Kullanıma Kapatma: Kişi, ilk önce KAMU SM Online İşlemler sayfasını ziyaret etmelidir. Ardından E-imza İşlemleri → Bireysel İşlemler → Sertifikamı İptal Et / Askıya Alma adımlarını takip ederek E-imzasını kullanıma kapatmalıdır.
2. Bireysel Ödemeli Yeni Başvuru ve Ödeme Süreci
Yeni bir E-imza almak veya yenilemek için takip edilecek güncel süreç aşağıdadır:
Başvuru Süreci (01.04.2022 İtibarıyla)
Yeni Başvuru Yolu: 01.04.2022 tarihi itibarıyla, bireysel ödemeli başvurular doğrudan Kamu SM web sitesindeki Online İşlemler sayfasından yapılmaktadır.
Adımlar: E-imza İşlemleri → Bireysel İşlemler → Başvuru İşlemleri → Kişi Ödemeli Başvurular menüsü üzerinden başvurunuzu yürütebilirsiniz.
Kolaylık: Kişi öder olarak açılacak başvurular için kurumunuz tarafından excel başvuru listesi gönderilmesine artık gerek bulunmamaktadır.
Sertifika Geçerliliği: Başvuru ekranında kişi, kurum personeli olup olmadığı sorgulanarak kontrol edilir. Başvuruda üretilecek E-imza sertifikası üretildiği an itibarıyla geçerli olur. Eğer kullanıcının mevcut bir E-imzası varsa, yeni sertifikası geçerlilik süresi sonuna kadar kullanılabilecektir.
Ödeme İşlemleri
Online Ödeme: Ödeme işlemi, www.kamusm.gov.tr adresinde yer alan "Ödeme" menüsü altından online olarak da yapılabilmektedir.
Ödeme Zamanlaması: Ücretlendirme, başvuru formu Kamu SM'ye ulaştıktan sonra sisteme yansıtılmaktadır. Bu nedenle ödeme işlemi, ücretlendirme sisteme yansıdıktan sonra yapılmalıdır.
Ücretler: Kamu SM güncel E-imza ücretlerine ulaşmak için tıklayınız.