Elektronik İmza (e-imza) Kayıp, Çalıntı Durumunda Yapılacaklar
04 Aralık 2025

⚠️ Acil Durum İşlemleri (Kayıp / Çalıntı)

E-imzanız kaybolduysa veya çalındıysa yetkisiz kullanım riskine karşı derhal aşağıdaki adımları uygulayın:

ÖNEMLİ: İşlemleri geciktirmek, e-imzanızın kötüye kullanımına neden olabilir.
  • Kamu SM'yi Arayın: 444 5 576 üzerinden durumu hemen bildirin.
  • E-İmzayı Kapatın: Kamu SM Online İşlemler → E-imza İşlemleri → Bireysel İşlemler →Askıya Alma adımlarından e-imzanızı devre dışı bırakın.
📝 Yeni E-İmza Başvurusu ve Ödeme Süreci

Yeni bir e-imza almak veya yenilemek için aşağıdaki güncel adımları izleyebilirsiniz:

📌 Başvuru Süreci (01.04.2022 itibarıyla)

  • Yeni Başvuru Yolu: Başvurular doğrudan Kamu SM Online İşlemler sayfasından yapılmaktadır.
  • İzlenecek Adımlar: E-imza İşlemleri → Bireysel İşlemler → Başvuru İşlemleri → Kişi Ödemeli Başvurular
  • Sertifika Geçerliliği: Yeni sertifika üretildiği anda aktif olur. Eski sertifika süresi bitene kadar kullanılabilir.

💳 Ödeme İşlemleri

  • Online Ödeme: www.kamusm.gov.tr → “Ödeme” menüsünden yapılabilir.
  • Ziraat Bankası Mobil Bankacılık üzerinde, Ödemeler → Diğer Ödemeler →Diğer Kurumlar → Açılan Listede Tübitak Kamu Sertifikasyon'u seçip T.C. Kimlik Numarasından sorgulama yapıp ödeme yapılabilir.
  • Ödeme Sırası: Ücret, başvuru Kamu SM’ye ulaştıktan sonra sisteme yansır. Yansımadan ödeme yapılmamalıdır.
  • Ücret Bilgisi: Güncel Kamu SM e-imza ücretlerine aynı sayfa üzerinden ulaşabilirsiniz.